Kardelen Twitter'da... https://twitter.com/#!/kardelendergisi        Kardelen 27 Yaşında!..       
    Yorum Ekle     2648 kez okundu.     1 yorum bırakıldı.     Yazara Mesaj

BİZİM İNTERNET ŞÂİR(?)LERİ
Nihat Kaçoğlu

  Sayı: 68 - Nisan / Haziran 2011

Köroğlu “tüfenk icad oldu mertlik bozuldu” demiş ya, biz de “internet icad oldu şâirlik bozuldu” desek yeridir. İnternetin ortaya çıkması bir yandan iyidir, yetenekli şâirlerin kendini daha iyi ve daha rahat ifade edebildikleri, tanınmalarının daha kolay olduğu bir alan internet. Ne var ki madalyonun bir de öteki yüzü var. İnternette gerçekten müthiş bir şiir kirliliği var. Klavyenin başına geçen şâir olmuş yahu! Aziz Nesin “Türkiye'de her üç kişiden dördü şairdir” derken ne kadar da doğru konuşmuş. Merak bu ya, ben de girdim bir kaç internet(?)lerin altına yazılmış pohpohkârane yorumlar... Nedir bu yorumlar? “Şiirin harika olmuş, şiirin harikalar üstü, muhteşem bir şiir olmuş, dört dörtlük şiir” vs. Halbuki okuyorsun; şiir demeye bin şahit lazım; ne ahenk vitesine. O da ne. Aman Tanrım! Berbat diyemeyeceğim, berbatın da ötesi şiir(?)ler; utanmadan, arlanmadan o şiir(ar, ne vezin var, ne imge var, ne şâirlik izi var, ne çarpıcı buluşlar var, ne lirizm var, ne sözcük işçiliği var... Hiçbir şey yok! Buna rağmen bu şiirin altına böyle pohpohkârane yorumlar yazılabiliyor. Bu bence şiire ve edebiyata hakarettir. Yahu kardeşim madem şiir sitesi kurdunuz her saçma manzumeler yazanı şâir diye kabul etmeyin siteye, onu bir ön elemeye tâbi tutun ama, değil mi? İsmini vermek istemediğim bir şiir sitesinde caniyisever rumuzlu bir şâir(?):

YAPABİLDİN Mİ?

Bir an Kendini kendine verebildin mi?

Dünyaya niye geldiğini hiç bilebildin mi?

Bir kerecik olsun gönülden sevebildin mi?

Gazel günlere güzellikler ekleyebildin mi?

Dağ bayır dolaşıp adımlayıp gezebildin mi?

Tabiatı gezerek içten doğayı sevebildin mi?

Çiçek bahçelerinden çiçekler derebildin mi?

Bir demet çiçeği alıp sevdiğine verebildin mi?

Diye bir şiir(?) yazıyor, başka biri bu şiir(?)e “caniyisever tebrikler” diye bir yorum yazabiliyor. Neyi tebrik ediyorsun sen kardeşim?

Başka bir sitede Yarali_34 rumuzlu biri aşağıdaki şiir(?)i yazıyor:

FELEK

Herkez güldü ben ağladım,

Yarelerim kendim bağladım,

Varmak istedim varamadım,

Cok istedim göremedim,

Gözlerini ,gözlerini.

       Hedef sectim saptırdılar,

       Yalan yanlış kandırdılar,

       Başka yöne tutturdular,

       Tam isabet on,iki den ,

       Vuraçaktim, vuramadım.

Gülmedi şansım eyy zalim felek,

Bunca acılar benim neyime gerek,

Ne akıl bıraktın ne de bellek,

Dayanırmı buna yaralı yürek,

Şimdi kalbimde saplı , bir bıçak .

       Ben derimki adım ali,

       Senin yüzünden oldum deli,

       Ey gönlümdeki sevda gülü,

       Eğer bir hic isem gözünde,

       Niye yarattın tanrım beni....

İsmi lâzım değil bir akıllı da “çok güzel şiirdi tebrikler..” diye bir yorum yazıyor. Aynı şiir(?)e başka biri “Çok güzeldi. Yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygıyla” şeklinde bir yorum yazıyor. Artık yorumu size bırakıyorum, tabii biraz şiire saygınız, biraz şâirlik vicdanınız varsa.

Öte yandan bizim internet şâir(?)leri nedense adını soyadını pek kullanmaz, rumuz kullanır. Bu da moda oldu. Yahu kardeşim neden adını kullanmıyorsun ki? Sen bilirsin, ama iddialıyım diyorsan adını belirtmelisin, dergilere şiir yollamalısın, ben varım demelisin, kendini ispatlamalısın.”Yok, ben iddialı değilim” diyorsan o zaman da şiirin adını kirletmeyeceksin.”Ben amatörüm, ben eksiğim” diyorsan o başka, bunu kabul etmek de güzeldir ve büyüklüktür. Bir de moda olmuş, bizim rumuzlu şair(?)ler şiirlerinin üstüne koskocaman bir resim koyuyorlar, bir de müzik… Bazen de seslendiriyorlar şiiri. Kusura bakma kardeşim, senin şiirin güzel değilse şiirine en kral resmi de koysan, en kral müziği de koysan o bir şeye benzemez. Şiirin bir haysiyeti vardır, git önce oku, öğren divan, halk, Tanzimat, Servet-i Fünun, Fecr-i Âti, Garip, İkinci Yeni şiirini; git öğren önce Fransız şiirini, Alman şiirini. Ondan sonra otur şiir yaz. Yahya Kemal kendisine “neden az yazıyorsun üstad” dediklerinde “mısra haysiyetimdir” dememiş miydi? Bir şiir üzerinde senelerce çalışmak gerekirken, beş dakikada bir şiir(?) yazan şâir(?)lerimize ne demeli? Şiir 2 şey ister:1-İstidat yani yetenek, 2-Bilgi, kültür, birikim yani okumak. Şâir olmak kolay mıdır yahu? Nedim'in, Fuzûli'nin, Pir Sultan'ın, Karacaoğlan'ın, Ziyâ Paşa'nın, Neyzen Tevfik'in, Rıza Tevfik'in, Orhan Veli'nin, Attilâ İlhan'ın ruhu olacak önce içinde; sonra yeteneğin olacak, okuyacaksın, okuyacaksın, okuyacaksın. Bir de bizim rumuzlu şairlerde bir eski edebiyat düşmanlığı var ki sormayın. Nedimvâri, Fuzûlivâri, Neyzen Tevfikvâri, Ziyâ Paşavâri yazan bir şâire (hoş, yazan yok ya) eski kafalı derler. Evet, böyle şâirler eski kafalıdır, başında fesleri ile Dersaadet'i arşınlayan, meyhâneleri mesken edinmiş rindlerdir, bundan da gocunmazlar, yeniliğe açıktırlar, şiirlerinde âhenk vardır, duygu vardır, lirizm vardır; ama bizim rumuzlu modern zamane şâir(?)lerinin internetteki şiirleri Terminatör, Transformers, Yıldız Savaşları, Avatar izleyen bir neslin şiirleri hüviyetinde, bunlar öz şiirine, hatta öz dünya şiirine düşman olmuş. Velhâsıl-ı kelâm internette şiirin durumu gerçekten içler acısı… Neyzen Tevfik'in, Yahya Kemal'in kemikleri sızlıyor.

Bu yazıya yorum ekleyin

Adınız
E-posta Adresiniz
Yorumunuz
 

CAPTCHA


Resimdeki rakamları bu alana yazınız


Eklenen Yorumlar


Ekleyen : YARALI_34    21.10.2011
Yorum : YARALI_34 budünyada siir yazmak yasakmi kardesim insan icindekini kaleme yazamazmi eger siire saygin olsaydi siir yazanlara köstek deyil destek olurdun senin gibi düsünenler senin gibi yazarlar yanlis her ne olursa olsun ben saiir deyilim ben icimdeki sesi haykiriyorum herkeze saygi duymak gerekir sizin yazdiginiz bu yazi ya da saygi duyuyorum ama neden ben tskler saygilar sevgiler slm,lar...





 
Yıldızlar uyusun... - Say� 84
Şiire ilişkin nâçizane bi... - Say� 75
Geçmiş zamana gazel... - Say� 73
Aşkım edebiyat... - Say� 70
Tüm Yazıları

Gelecek sayı konusu (103): Hayat, insana ihsan edilmiş bir emanet... Onu, emanet edenin emir ve rızasına uygun olarak yaşamak için sağlık... Bu mânâda sağlık nedir, nasıl sağlıklı olunur?

Son Eklenen Yorumlardan
 Ağzınıza sağlık. Mehmet Akif ve Mahir İzden aldığınız şiir yazıya çok uygun olmuş. ... Ali Eroğlu

 “Siz hiç Malcolm’la konuştunuz mu?” diye sordu.“Ona hiç dokundunuz mu?Size hiç gülümsedi mi?Onu hiç ... Sinan AYHAN

 Hocam kelimelerle anlatılmayacak kadar güzel yazıyorsunuz... Düşünerek ddeğil hissederek yazıyorsunu... Tuğba

 imzasını "24.08.2010 " olarak ifade eden değerli yorumcu... Teşekkür ederim. Meseleyi çok güzel anla... Ali ERDAL

 Her şey dinlemek ile başlar, çünkü en başta kulak verilmesi gereken ayetlerdir, ruhlar varken duyula... Galip Nazar


Hislerin hissizleştiği noktada, onlarda kalan aklın varlığını sürdürebilmek için o noktaya varışın yaratıcısını bile inkâr edebilecek kadar “bencil”leşmesine kılıflar uydurarak (bunu) üstünlükmüş gibi gösterenleri iyi tanımak gerekir.
Kardelen: Sayı 1, Temmuz 1992
Batı’nın üç gözü ve
Eserde nitelik ve iman
Doğu ile batı birlikte bir hayal kurabil
Işık doğudan yükselir
Günah bizden gitsin
Batı’nın üç gözü ve
Bir farkla, bir fazla
Özgürlüğe kaçış
Nevzuhur müçtehitler, mürşitler (!)
Eserde nitelik ve iman


Yavuz Sert - Ben, öteki ve ötesi
Ali Erdal - Eserde nitelik ve im...
Kadir Bayrak - Biz istemeyi bilelim
Sinan Ayhan - Doğu ile batı birlik...
Necip Fazıl Kısakürek - Batı’nın üç gözü ve
Bedran Yoldaş - Sözde ve felsefede y...
Dergi Editörü - Günah bizden gitsin
Site Editörü - Işık doğudan yükseli...
Mehmet Hasret - Kurbağa kesip biçmey...
Necdet Uçak - Gönül
Necdet Uçak - Kitabımı sağ elime v...
Necdet Uçak - Hayır ve şer
Altan Atan - Bir farkla, bir fazl...
Kardelen Dergisi - Kardelenden haberler
Kardelen Dergisi - Kardelen toplantısın...
Kardelen Dergisi - Bilecikli yazarlar t...
M. Nihat Malkoç - Gecenin ardı nehar
M. Nihat Malkoç - 15 Temmuz ihaneti
Hızır İrfan Önder - Özlü/yorum
Hızır İrfan Önder - Kış bekleyen çocuk
Ayhan Aslan - Kısadan hisse
Ayhan Aslan - Rüşvet
Ayhan Aslan - Netice
Ayhan Aslan - Yıldız
Mehmet Balcı - Çocuk
Mehmet Balcı - Arıyorum
Ahmet Çelebi - Doğuyu özlüyorum
Gelecek sayı konusu - Gelecek sayı konusu ...
Muhsin Hamdi Alkış - İki Doğu ve iki Batı...
Kubilay Ertekin - Hakka sahip çıkmak
İbrahim Şaşma - o mübarek kapıda
Halis Arlıoğlu - İktidar düşmanları
Ahmet Değirmenci - Sen nerdesin
Büşra Doğramacı - Kırkikindi
Kürsü Kainatın Efendisi - Mucize
Murat Yaramaz - 101.sayı mizah köşes...
Murat Yaramaz - Anket
Murat Yaramaz - Hitap
Murat Yaramaz - Siyaset
Kenan Aydınoğlu - Elliye çatacak yaşın...
Ekrem Esad Atan - Kaygılanacak ne var
Ferhat Nitin - Deneme/Ne tuhaf
Hakan Karahan - Köroğlu
Mehmet izzet Gülenler - Yürümek
Recep Şen - Yâren
Erkan Karakaya - Filistinlileri topra...
Osman Sarıvelli - Söyle
Hüseyn Arif - Analar
Özgür Erdoğan - Ebeveynlik
Mirvarid Dilbazi - ***
Kerem Yılmaz - Denizde
Nəriman HƏSƏNZADƏ - ÜRƏYİM ANANI İS...
İradə AYTEL - SEVGİ NAĞILI
Samed VURĞUN - Göygöl
 
 
23 Mart 2005 tarihinden beri
 Ziyaret�i Say�s� Toplam : 6357940
 Bug�n : 422
 Tekil Ziyaret�i Say�s� Toplam : 483245
 Bug�n : 2
 Tekil Ziyaret�i Say�s� (d�n) Toplam : 152
 101. Say�ya B�rak�lan Yorum Say�s� Toplam : 12
 ï¿½nceki Say�ya B�rak�lan Yorum Say�s� Toplam : 15
Son Güncellenme: 23 Temmuz 2019
Künye | Abonelik | İletişim