Kardelen Twitter'da... https://twitter.com/#!/kardelendergisi        Kardelen 27 Yaşında!..       
    Yorum Ekle     3399 kez okundu.     2 yorum bırakıldı.     Yazara Mesaj

Adını koyamadık!..
Ali Erdal

  Sayı: 73 - Temmuz / Eylül 2012

Karabasan gibi ülkemize çöreklenen, çöreklendirilen ihanet çetesini, çeyrek asrı aşkın bir süre geçtiği halde niçin yok edemedik? Bunca şehide ve gaziye, masrafa ve yatırıma, cezalara ve aflara, yatırımlara ve açılımlara rağmen niçin hakkından gelemedik?

Hiç lâfı dolaştırmadan açık seçik söyleyelim: Adını koyamadık da onun için!..

Sebep bu kadar basit mi?..

Evet bu kadar basit!

Çünkü hangi adı verirseniz, ona göre tavır alırsınız, yapılması gerekeni ona göre tespit edersiniz. Doğru ad verirseniz ne yapacağınızı da bilirsiniz; gücünüzü ona göre kullanırsınız… Eşkiya derseniz başka, hain derseniz başka tavır alırsınız. Asi derseniz başka, suçlu derseniz başka davranırsınız. Adını koymak, onun hakkında karar vermektir. Dostunuz da, düşmanınız da sizin vereceğiniz ada göre tavır alır.

İhanet çetesinin, daha işin başında ne olduğunu tespit ve teşhis etmeli; adını koymalıydık. Mensuplarını, soyadı bile ihanet kokan sözde reisini, yandaşlarını ve destekçilerini de buna göre isimlendirmeliydik.

Başlangıçta isim veremediğimiz gibi şimdi de verebilmiş değiliz. Bakın hâlâ, “PKK terör örgütü” deniyor; genel söylem bu… İlgilisi ve ilgisizi, bilgilisi ve bilgisizi ondan böyle bahsediyor. Televizyonlar böyle söylüyor, gazeteler böyle yazıyor. Onun kendine verdiği ismi kullanmanın dehşetini hâlâ anlamış değiliz. Onun kendine verdiği adı niye kullanırsın? Adını söyleyerek niye propagandasını yaparsın; bir isim bulamadıysan “terör örgütü” de sadece… Adını kullanmak onu tanımak, onun varlığını zımnen kabul etmektir. Onun fiillerini içine sindirdiğini ilân etmektir. Farkında olmadan meşru görmektir. “Terör örgütü” demek bile yetersizken, hattâ yanlışken bir de kendisinin koyduğu adı kullanmak! Bundaki zaaf, fark edilmedi, edilmiyor. Çoluğu, çocuğu, kadını, ihtiyarı, öğretmeni imamı bile öldürdüğü halde, hâlâ yaptıklarına “terör” deniyor… Faillere de “terörist”... Caniye terörist demek, suçunu hafifletmek değil midir?

İhanet çetesine, isyan hareketine, cinayet mekanizmasına, üstelik de kendi verdiği adı da kullanarak “terör örgütü” demek zaafı; ancak, son katliamlarından sonra anlaşılır gibi oldu… Nihayet görülür gibi oldu ki, bu ifade yeterli değil… Böyle bir ihanet çetesine “terör örgütü” demek bizim için acz; “ihanet çetesi” demedikten sonra, başındakine “hain” demedikten sonra ne derseniz deyin bizim için acz… Ekmeklerine yağ sürmektir. Düşünün “ihanet” nerde, “terör” nerde… Mahallede masum bir deli de “terör” estirebilir. Biz ne yapıyoruz; hain olmadıklarını, sadece korku saldıklarını söyleyip duruyoruz. Hainliklere “terör” deyip geçmek yetmiyor; sonuna bir de “örgüt” ekleyerek teşkilâtlı bir güç olduklarını kabul ettiğimizi ilân ediyoruz.

Hatırlar mısınız, başlangıçta “anarşist” denmişti. Bu, ferdi ifade ediyordu, örgütü değil… Yani başlangıçta, isim vermedeki aczimizi görüyor musunuz, ferdi isimlendirebildik sadece; örgüte bir isim veremedik. Anarşist… “Üç beş çapulcu”… Şurada burada rastgele karışıklıklar çıkaran maceracılar… Bir süre sonra dağılıp gidecekler… İsimlendirmeye ne hacet… Ne büyük gafletmiş, böyle “anarşist” diye isimlendirmek; bugün olsun anladık mı? Kısa süre sonra topluluk olarak da isimlendirmek ihtiyacı doğunca, onun kendisine verdiği ad kullanıldı: “PKK”!.. Bir süre sonra hainler, zulmü o noktaya götürdü ki, fiillerini ifadede “anarşist”in yetersiz kaldığı hissedildi. Bu sefer “terörist” demek yaygınlaştı. Nihayet onun da yetersiz olduğu çeyrek asrı aştıktan sonra anlaşılır gibi oldu.

Daha işin başında, harekete “isyan”, yaptıklarına “ihanet”, mensuplarına “hain” denmeliydi.

Doğru tespit yapamadığımız, doğru teşhis koyamadığımız için doğru isimlendiremedik. Doğru isimlendiremeyince doğru hareket edemedik. Maksadını anlayamadık, kaynaklarını kurutamadık, desteklerini göremedik ve hainlik hareketi, bizim zaafımız yüzünden gittikçe güçlendi. Dede Korkut destanındaki “Tepegöz” gibi, kucağımızda büyüdü. Yeniyetme delikanlı olarak çeteye giren, şimdi; şairin “yolun yarısı” dediği yaşı geçti.

Yılanın başını küçükken, adını koyamadığımız için ezemedik. Yılanın başını küçükken nasıl ezeceksiniz, onun yılan değil, solucan olduğunu zannediyordunuz. Ve ona göre davranıyordunuz. İşte bunun için dış güçlerin maşası çetenin Türkler için de, Kürtler için de ihanet şebekesi olduğunu belgeleriyle kitaplaştıramadık. Bunun için söylemlerimiz, nutuklarımız, “şehitlerin kanı yerde kalmayacak” nakaratları hep yetersiz kaldı. Dolayısıyla da inisiyatif bizim elimizde olamadı. Onlar hamle yaptı, biz sadece “mücadele” ettik. Siyasîlerimiz, meydanlarda “terörle mücadelemiz, hız kesmeden devam edecek” diye bangır bangır bağırdı. Bunun, “Terör, devam edecek, yok edemeyeceğiz; ne yapalım, mücadele etmek zorundayız” diye acizlik beyanı olduğu anlaşılamadı. “Terörle bir yere varılamayacağın anlamalılar” gibi ahmakça lâflar edenler bile oldu. Hattâ “terörle yaşamaya alışmalıyız” diyenler bile oldu. “İsyan” denseydi, böyle lâflar edilebilir miydi… Doğru isim veremeyenler, doğru konuşamazlar!..

Doğru isimlendirme, tavır belirlemede o kadar mühim ki… Meselâ kuduz köpek, kuduz olduğu tespit edildikten ve “kuduz” dendikten sonra “itlâf edilir”. Tespiti doğru yapmadınızsa, belâyı buldunuz demektir. Doktor önce hastalığı teşhis eder ve ismini söyler. Tedavi, hastalığın adını koyduktan sonra başlar… Halk, pazarlık ederken bir malın fiyatını belirlemeye “adını koymak” der.

Her topluluk, her hareket, her fikir; düşmanını, peşin olarak, daha ortaya çıkmadan bilir ve ilân eder. Yani daha ortaya çıkmadan adını koyar. Ortaya çıktıkları takdirde onlara kendi verdiği isme göre davranır. Hastalığın adını doktor verir, mikrop vermez.  Mikrop, “ihanet çetesi” yerine “terör örgütü” denmesinden memnun olmaz mı... Hainler demek yerine teşkilâtlı, güçlü baskı unsuru diye büyütüyorsun; daha ne istesin... Bundan alâsı, silâh yardımı…

Roma, Spartakus'un hareketini “isyan” olarak isimlendirdi, liderine de “asi” dedi ve ona göre davrandı. Spartakus da hareketini “isyan” olarak vasıflandırdı ve daha işin başında kaybetti. Hareketinin adını kendisi koyamadı, Roma isimlendirdi. Yani insanı köle yapmanın haksızlık olduğu fikrini hareketinin kaynağı ve merkezi yapamadı ve kaybetti. Osmanlı, “Celâlî isyanları” dedi, “Şeyh Bedreddin isyanı” dedi. İsrail, vatanları için mücadele eden Filistinlileri, “terörist” olarak isimlendiriyor kendi vatanlarında ve bu isimlendirmeyle bütün dünyayı kandırıyor. BDP; ihanet çetesi mensuplarına “gerilla” diyor… Siyasîlerimiz “terörle mücadele” gibi devleti pasifleştiren bir ifade kullanırken onlar “savaş”tan bahsediyor. “Taraflar silâh bıraksın” diyebiliyorlar. Niçin?.. Biz “terör örgütü” diye isimlendirdiğimiz için bu cüreti gösterebiliyorlar. İşin başında ihanet çetesi deseydik, “taraflar” diyemezlerdi.

Her topluluk, her hareket, her fikir önce kendisini belirtir. Ben buyum der; ondan sonra da bana karşı olan da şudur, bana isyan edenin göreceği muamele de budur der.

Asr-ı Saadet'te peygamberlik iddiacılarına karşı hiç tereddüt edilmedi. Üzerlerine gidildi ve haklarından gelindi. Çünkü İslâm, hem kendisini, hem karşısındakini doğru isimlendirmişti… Kendisi İslâm… Selâmete götüren iman… Karşı çıkan ya kâfir (hakikati örten), ya müşrik (hakikati yanlış ifade eden), ya münafık (karşı cepheden olduğu halde, bizden görünen, müslüman görünen)… Hepsi “selâmete götüren yolun” dışında. Her birine karşı nasıl davranılacağı da belli… Peygamber hak; Peygamber olmadığı halde peygamberlik iddia eden “kezzap”… Yalanın, yalancının ta kendisi… İtlâfı gereken kuduz köpek…

En büyük devletimizin başına Kürt Teali Cemiyetini, Ermeni Taşnak Cemiyetini musallat edenlerin, Türkiye Cumhuriyeti'ni açıkça Ermeni soykırımı yalanı ile köşeye sıkıştırmak isteyenlerin, el altından başımıza ne çoraplar öreceğini bilmemiz gerekirdi. Ona göre adını daha işin başında koymalıydık ve ona göre davranmalıydık.

Adını koyamadık…


Bu yazıya yorum ekleyin

Adınız
E-posta Adresiniz
Yorumunuz
 

CAPTCHA


Resimdeki rakamları bu alana yazınız


Eklenen Yorumlar


Ekleyen :     24.09.2012
Yorum : Çünkü İslâm, hem kendisini, hem karşısındakini doğru isimlendirmişti… Kendisi İslâm… Selâmete götüren iman… Karşı çıkan ya kâfir (hakikati örten), ya müşrik (hakikati yanlış ifade eden), ya münafık (karşı cepheden olduğu halde, bizden görünen, müslüman görünen)… Hepsi “selâmete götüren yolun” dışında. Her birine karşı nasıl davranılacağı da belli… Peygamber hak; Peygamber olmadığı halde peygamberlik iddia eden “kezzap”… Yalanın, yalancının ta kendisi… İtlâfı gereken kuduz köpek… Her durum ve olayın adı tanımlansa çözüm kısa sürede üretilecek belki belirsizliğin verdiği bir kısır döngü bizlerin yaşadığı yüreğinize sağlık hocam ben sizinle yeni tanıştım derginizle keza öyle diğer yazılarınızıda sabırsızlıkla bekliyorum iyi çalışmalar dilerim.




Ekleyen : HASAN ALİ SOLAK    25.08.2012
Yorum : hocam bu güzel yazıyı bimer ede gönderinde haberleri olsun devleti yöneten zatların.inanın bocaladıkça bocalıyorlar.birtürlü cözemediler şu işi.kocaman devletiz milletiz.yakışıyormu bunlar bu devlete millete.





 
Eserde nitelik ve iman... - Say� 101
Zaman tünelinden iki yazı... - Say� 100
"Tek"... - Say� 99
İnternete, kulak versek... - Say� 98
Tüm Yazıları

Gelecek sayı konusu (102): Bilge Kral Aliya...

Son Eklenen Yorumlardan
 Merhaba. Günaydın. Hayırlı sabahlar. Kardeş Türkiye Cümhuriyetinin Bilecik şehrinde yayınlanan "Kard... Kənan AYDINOĞLU

 İçinde nice hikmet ve ötesini bulunduran ayetler... Onlara baktıkça tefekkürü sınırsızlık sınırına ç... Sinan AYHAN

 "Yalnızlık ömür boyu"... Yalnızlıkla iyi günde, kötü günde ve ölüm bizi ayırıncaya dek... Saf ve tem... Sinan AYHAN

 Bu yaziya yorum yazabilecek kıratta okuyucu nerede? Kim? ...

 Mevlana Sözleri için en güzel mevlana sözleri sitesi; http://www.mevlanasozler.c... Waltergob


Hislerin hissizleştiği noktada, onlarda kalan aklın varlığını sürdürebilmek için o noktaya varışın yaratıcısını bile inkâr edebilecek kadar “bencil”leşmesine kılıflar uydurarak (bunu) üstünlükmüş gibi gösterenleri iyi tanımak gerekir.
Kardelen: Sayı 1, Temmuz 1992
Batı’nın üç gözü ve
Eserde nitelik ve iman
Doğu ile batı birlikte bir hayal kurabil
Işık doğudan yükselir
İki Doğu ve iki Batı’nın Rabbi’nin hakkı
Batı’nın üç gözü ve
Eserde nitelik ve iman
Yürümek
İki Doğu ve iki Batı’nın Rabbi’nin hakkı
Gelecek sayı konusu hakkında


Yavuz Sert - Ben, öteki ve ötesi
Ali Erdal - Eserde nitelik ve im...
Kadir Bayrak - Biz istemeyi bilelim
Sinan Ayhan - Doğu ile batı birlik...
Necip Fazıl Kısakürek - Batı’nın üç gözü ve
Bedran Yoldaş - Sözde ve felsefede y...
Dergi Editörü - Günah bizden gitsin
Site Editörü - Işık doğudan yükseli...
Mehmet Hasret - Kurbağa kesip biçmey...
Necdet Uçak - Gönül
Necdet Uçak - Kitabımı sağ elime v...
Necdet Uçak - Hayır ve şer
Altan Atan - Bir farkla, bir fazl...
Kardelen Dergisi - Kardelenden haberler
Kardelen Dergisi - Kardelen toplantısın...
Kardelen Dergisi - Bilecikli yazarlar t...
M. Nihat Malkoç - Gecenin ardı nehar
M. Nihat Malkoç - 15 Temmuz ihaneti
Hızır İrfan Önder - Özlü/yorum
Hızır İrfan Önder - Kış bekleyen çocuk
Ayhan Aslan - Kısadan hisse
Ayhan Aslan - Rüşvet
Ayhan Aslan - Netice
Ayhan Aslan - Yıldız
Mehmet Balcı - Çocuk
Mehmet Balcı - Arıyorum
Ahmet Çelebi - Doğuyu özlüyorum
Gelecek sayı konusu - Gelecek sayı konusu ...
Muhsin Hamdi Alkış - İki Doğu ve iki Batı...
Kubilay Ertekin - Hakka sahip çıkmak
İbrahim Şaşma - o mübarek kapıda
Halis Arlıoğlu - İktidar düşmanları
Ahmet Değirmenci - Sen nerdesin
Büşra Doğramacı - Kırkikindi
Kürsü Kainatın Efendisi - Mucize
Murat Yaramaz - 101.sayı mizah köşes...
Murat Yaramaz - Anket
Murat Yaramaz - Hitap
Murat Yaramaz - Siyaset
Kenan Aydınoğlu - Elliye çatacak yaşın...
Ekrem Esad Atan - Kaygılanacak ne var
Ferhat Nitin - Deneme/Ne tuhaf
Hakan Karahan - Köroğlu
Mehmet izzet Gülenler - Yürümek
Recep Şen - Yâren
Erkan Karakaya - Filistinlileri topra...
Osman Sarıvelli - Söyle
Hüseyn Arif - Analar
Özgür Erdoğan - Ebeveynlik
Mirvarid Dilbazi - ***
Kerem Yılmaz - Denizde
Nəriman HƏSƏNZADƏ - ÜRƏYİM ANANI İS...
İradə AYTEL - SEVGİ NAĞILI
Samed VURĞUN - Göygöl
 
 
23 Mart 2005 tarihinden beri
 Ziyaret�i Say�s� Toplam : 5946806
 Bug�n : 510
 Tekil Ziyaret�i Say�s� Toplam : 474591
 Bug�n : 8
 Tekil Ziyaret�i Say�s� (d�n) Toplam : 64
 101. Say�ya B�rak�lan Yorum Say�s� Toplam : 7
 ï¿½nceki Say�ya B�rak�lan Yorum Say�s� Toplam : 15
Son Güncellenme: 23 Temmuz 2019
Künye | Abonelik | İletişim